SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI
do oddziałów pierwszych
BRANŻOWEJ SZKOŁY WIELOZAWODOWEJ I stopnia
W NOWYM SĄCZU
rok szkolny 2025/2026
- 1
Rekrutacja uczniów do klas I odbywa się na podstawie zarządzenia Nr. 7/25 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2025 r. w sprawie określenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych, publicznych szkół branżowych I stopnia i publicznych szkół dla dorosłych na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2025/2026.
- 2
Ustala się następujące terminy postępowania rekrutacyjnego:
1) Do dnia 31 marzec 2025 r. powołanie komisji rekrutacyjnej;
2) Od 12 maja do 09 lipca 2025 r. – kandydaci składają wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (wydruk z systemu rekrutacji elektronicznej),
a w postępowaniu uzupełniającym od 22 lipca 2025 r. do 29 lipca 2025 r.
3) Od 12 maja do 16 lipca 2025 r. wydanie przez szkołę skierowania na badania lekarskie
4) Od 27 czerwca do 9 lipca 2025 r. – uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ośmioklasisty.
5) Dnia 16 lipca 2025 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych w postępowaniu rekrutacyjnym, a do dnia 5 sierpnia 2025r. do godz. 12.00 w postępowaniu uzupełniającym.
6) Od 17 lipca do 18 lipca 2025 r., a w rekrutacji uzupełniającej od 05 sierpnia do 07 sierpnia 2024 r. – potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia:
– oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
– oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ośmioklasisty; o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły;
– zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do
pojęcia praktycznej nauki zawodu;
– orzeczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami, (dotyczy zawodu mechanik pojazdów samochodowych);
– orzeczenie psychologicznego o braku przeciwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami (dotyczy zawodu mechanik pojazdów samochodowych).
7) Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych 21 lipca 2025 r. do godz. 12.00., a w rekrutacji uzupełniającej 08 sierpnia 2025 r .do godz. 12.00.
8) Dnia 23 lipca 2025 r. – poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole i dnia 12 sierpnia 2025 r. (dotyczy rekrutacji uzupełniającej)..
- 3
Opiekun prawny (rodzic) składa w sekretariacie szkoły dodatkowo następujące dokumenty:
– oryginał umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego;
– dwie fotografie (podpisane);
– kserokopia skróconego aktu urodzenia.
- 4
- W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych dyrektor szkoły powołuje szkolną komisję rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków.
- Do zadań szkolnej komisji kwalifikacyjnej należy:
1) podanie do publicznej wiadomości informacji dotyczących postępowania rekrutacyjnego;
2) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podania do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
3) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- 5
- W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu ośmioklasisty:
1) dla wszystkich zawodów wynik przedstawiony w procentach z:
- a) języka polskiego,
- b) matematyki
– mnoży się przez 0,35;
2) dla zawodu wynik przedstawiony w procentach z:
- a) jednego przedmiotu przypisanego do zawodu,
- b) języka obcego nowożytnego
– mnoży się przez 0,3;
3) przedmioty przypisane dla zawodu:
– plastyka – fryzjer,
– biologia – kucharz,
– geografia – sprzedawca,
– technika – mechanik pojazdów samochodowych,
– technika – monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie,
–biologia – cukiernik
–technika – elektromechanik pojazdów samochodowych
– technika – monter instalacji sanitarnych
4) przeliczanie ocen wyrażonych w stopniach na punkty:
– celującym – po 18 pkt.,
– bardzo dobrym – po 17 pkt.,
– dobrym – po 14 pkt.,
– dostatecznym – po 8 pkt.,
– dopuszczającym – po 2 pkt.;
5) za ukończenie szkoły z wyróżnieniem – 7 pkt.;
6) osiągnięcia w zakresie aktywności społeczne, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 3 pkt.
7) za wszystkie osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły maksymalna liczba punktów – 18 pkt.:
- a) konkursy organizowane przez kuratorów oświaty – zasięg ogólnopolski – 10 pkt.,
- b) konkursy organizowane przez kuratorów oświaty – zasięg wojewódzki – 7 pkt.,
- c) inne zawody wiedzy, artystyczne i sportowe:
– między narodowym – 4 pkt.,
– krajowym – 3 pkt.,
– wojewódzkim – 2 pkt.,
– powiatowym – 1 pkt.
W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w tej samej dyscyplinie sportowej, artystycznej itp. na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, przyjmuje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba nie może przekroczyć 18 punktów.
- 6
- Do klasy pierwszej przyjmowani są kandydaci, którzy w wyniku postępowania rekrutacyjnego metodą elektroniczną:
1) uzyskali co najmniej 40 punktów;
2) posiadają ocenę zachowania, co najmniej poprawną;
- W przypadku:
1) dużego zainteresowania w pierwszej kolejności brani będą pod uwagę kandydaci z najwyższą ilością punktów;
2) wolnych miejsc – komisja rekrutacyjna, może obniżyć dolną granicę punktową i dokonać rekrutacji metodą tradycyjną;
3) równorzędnych wyników pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają:
- a) kandydaci, którzy uzyskali wyższą ilość punktów z egzaminu ośmioklasisty,
- b) osoby, których rodzeństwo uczęszcza do BSW I st.
- Ocena zachowania naganna i nieodpowiednia powoduje negatywny wynik postępowania kwalifikacyjnego bez względu na ilość uzyskanych punktów.
- Rekrutacja do szkoły prowadzona jest systemem elektronicznym i w sposób tradycyjny
(do wyczerpania wolnych miejsc).
- 7
- Szkolna komisja rekrutacyjna sporządza listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych uszeregowane w kolejności alfabetycznej i podaje do publicznej wiadomości.
- Decyzja szkolnej komisji rekrutacyjnej jest ostateczna i nie może być zmieniana w trybie administracyjnym.
- 8
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
Nowy Sącz, dnia 30.04.2025 r.